Bij conceptontwikkeling is het belangrijk dat er focus is en oog voor detail, zonder te verdrinken in onrealistische wenslijsten of discussies over onbelangrijker details. Conceptontwikkeling vraagt om een pragmatische aanpak op zowel de wensenlijst van de bedenker als de eisen van de eindgebruiker, waarbij de kwaliteitseisen in acht worden gehouden. Bij het ontwikkelen van een concept moet men zowel rekening houden met het design als met de techniek. Of het nu om een website, reclame-uiting of een nieuw drinkglas gaat. Niet elk design is technisch haalbaar, maar de techniek mag niet de leidraad zijn voor het design. Elk concept begint met een idee en daarna de ontwikkeling. Heeft u een idee, dan ontzorgt HarDesign u door u te helpen bij de ontwikkeling.

Een idee visueel ontwikkelen naar een concept en prototype is belangrijk. Met een prototype kan getest worden of er voldoende draagvlak is bij de doelgroep of de investeerders. Bij het maken van een prototype kan er gekeken worden naar de technische haalbaarheid en hoe het productieproces zo effectief mogelijk kan verlopen. Nadat een prototype is getest en aan alle eisen blijkt te voldoen, kan de productie gestart worden. HarDesign kan u helpen met een leveranciersselectie en de productiebestanden. Tevens zal er gekeken worden naar kostenbesparende mogelijkheden. Desgewenst kan er door de klant een eigen leverancier aangegeven worden. HarDesign kan in overleg met de leverancier de productiebestanden aanleveren.